Italijansko ratno vazduhoplovstvo patrolira u Rumuniji

Photo: Italian air force

Od početka maja pa sve do kraja avgusta u vazdušnom prostoru Rumunije patroliraće četiri italijanska ratna aviona „juro-fajter” koji će biti zaduženi za sprovođenje misije „er polisi”. Kako je ovih dana saopštila Saveznička vazduhoplovna komanda NATO; oni će tokom narednih meseci biti stalno locirani u rumunskoj vazdušnoj bazi „Mihail Kogalničeanu”koja se nalazi u jugoistočnom delu te zemlje. Pilotima „juro-fajtera” i tehničkom osoblju će komandovati pukovnik italijanskog ratnog vazduhoplovstva Andrea Fazi. On ima iskustvo u misijama „er polisi”s obzirom da je do sada vodio sličnu misiju u Bugarskoj, 2017. godine. Sva dešavanja tokom letova italijanskih „juro-fajtera” nad Rumunijom će se pomno pratiti u Savezničkoj vazduhoplovnoj komandi NATO u bazi „Ramštajn” u Nemačkoj, i u Operativnom centru u bazi „Torehon” u Španiji. U vazdušnim patrolama italijanskog ratnog vazduhoplovsta će učestvovati i jedan „MIG 21” koji pripada rumunskom ratnom vazduhoplovstvu.

Podsećamo, suština „air policy” misija je patroliranje lovačkih aviona NATO-a u vazdušnom prostoru članica te vojne alijanse, i njihovo reagovanje u slučajevima kada im se približava neki nepoznati vojni avion, ili putnički avion čiji pilot ne odgovara na pozive kontrolora letenja da se identifikuje. Druga mogućnost je naročito dobila na značaju posle terorističkih napada putničkih aviona na američke zgrade „Kule bliznakinje” u Njujorku, 2001. godine. Njihovi piloti nisu odgovarali na pozive kontrolore letenja i od tada, u slučaju da se ponovo desi da se s nekim putničkim avionom izgubi kontakt, piloti vojnih aviona koji sprovode „air policy” misiju moraju da utvrde da li je do toga došlo zbog nekog kvara ili zbog svesne namere. Nedavno se desilo da su italijanski ratni avioni, koji patroliraju u vazdušnom prostoru iznad Crne Gore presreli nepoznati putnički avion koji je leteo iznad te države. Njegov pilot nije odgovarao na pozive da se identifikuje što je u početku bio povod za zabrinutost. Međutim, zahvaljujući pilotima „juro-fajtera” koji su ga presreli i sproveli vizuelnu kontrolu je utvrđeno da je razlog za to bio kvar na uređajima putničkog aviona, i da nema nikakvog razloga za zabrinutost.

Check Also

YATA International Academy

„YATA International Academy“ je najnoviji je projekat organizacije YATA koji će se prvi put održati ...