
Ovih dana iz Rusiije je u našu zemlju vraćen i poslednji, šesti kupljeni „mig-29“ koji je bio na remontu, tako da srpsko ratno vazduhoplovstvo ponovo ima deset tih aviona na raspolaganju koliko ih je bilo 1988. godine. Nakon završetka remonta „dvadesetdevetkama“ je produžen životni vek, a ugrađena im je savremena navigaciono-komunikaciona oprema prema međunarodnim standardima.Ti avioni su dobili i rakete „vazduh-vazduh“ i „vazduh-zemlja“, a poboljšane su i sposobnosti njihovih radara. Značaj tih aviona će biti dvostruk jer ne samo da će Srbiji omogućiti bolju zaštitu njenog vazdušnog prostora već će oni srpskim pilotima obezbediti više sati letenja, što je ranije bio jedan od velikih problema.Srbija je čekala malo duže dok Rusija nije isporučila te avione, ali se na kraju to čekanje ipak isplatilo.
Nabavka tih aviona je još značajnija ako se uzme u obzir da je u martu ove godine Hrvatska objavila da će kupiti od Izraela 12 američkih polovnih aviona „F-16-Barak“. Tada je rečeno i da će oni će zajedno sa remontom, delom naoružanja, dva simulatora za pilote i obukom za njih koštati Hrvatsku oko 420 miliona evra. Posle toga su usledile polemike u hrvatskoj javnosti i medijima povodom toga da li je dobar potez da se troši toliki novac za nabavku polovnih aviona. Međutim, državni vrh je zaključio da Hrvatska nema novca za kupovinu novih letelica, i da kupovina polovnih „fantoma“ bez obzira na njihovu starost zadovoljava sve potrebe.